هوديك عند ربنا بدل المدرسه ماقاله الاب لسكر والسبب !

مشاركة
تضمين
  • تم نشره في 2019/01/ 4
  • مصدر الخبر // cutt.us/IO39L
    اشترك الان فى القناه من هناا // cutt.us/l4wMu
    حساب الفيس بوك من هنا // cutt.us/StTLa
    حساب تويتر // cutt.us/WpWIh
    #ساعه_مع_حنفى
    #اشترك_فى_القناة
  • الإرشادات والأساليبالإرشادات والأساليب

تعليقات • 1 660

  • Om Abdullah
    Om Abdullah 13 ساعات قبل

    العقول اللي تسمعك مختلفه و ممكن في حد غبي يفهم من الكلامك بالخير انه عادي حد يموت ابنه لانه فقير..مش كل الناس تفهم قصدك.. فلا تبرر اي جريمه اعمل حساب الاغبياء اللي مستنيين عذر بس

  • Alsyd Ahmed
    Alsyd Ahmed 21 ساعات قبل

    منور يا استاذ خنفي

  • Indy Saad
    Indy Saad أيام قبل

    الكآبة الرئيسيّة اي major depressive disorder ممكن تجعل المريض يقتل أولاده حبا وليس كرها لهذا يا ربت كل اللي بيعانوا من اضطرابات نفسية او اي احد حولهم ويلاحظ عليهم بعض العلامات ان يحاول المساعدة واللجوء للطبيب المختص حفاظا على حياتهم وحياة أحبابهم
    الطبيب النفسي ليس للمجانين كما يشاع. الطبيب النفسي لديه علم بكيمائية الدماغ وتغيراتها وكيف تؤثر على السلوكيات البشرية ومحاولة إعادتها للطبيعة ان كان بالعلاج او الأدوية

  • Buth Baaj
    Buth Baaj 2 أيام قبل

    ياجماعه لاتظلمون حنفي اني بالعراق وعندنا امراه خنقت بناتهه بايدهه بسبب مشاكل مع زوجهه تقول رادت تريحهم تموتهم وبعدين هي تنتحر لكن ماعرفت شلون تنتحر واعترفت ع نفسهه وتبكي والفديو موجود ع اليوتيوب

  • Fadela Ff
    Fadela Ff 5 أيام قبل

    و الله العظيم يا استاذ حنفي انا من الناس اللي مو كل شيء الصدق بس صراحه انت بالذات كل شيء تقوله في حلاتك اصدقوا لو تقول لي في انسان شفته يطير الهوى من دون شيء والله حصلتك استاذ حنفي كل كلمه شو يقول ها في حلقاتك من القصص والنصائح والله تظل في بالي الله يطول في عمرك فضل تقدم لنا القصه اللي ناخذ منها العبره

  • Sandra Dives
    Sandra Dives 8 أيام قبل

    هذا الي طبق المثل الي قال ومن الحب ما قتل

  • Sherif Shahin
    Sherif Shahin 24 أيام قبل

    مسكين هذا الأب
    وحسابه علي الله

  • arif alabsi
    arif alabsi 28 أيام قبل

    بس اذبح نفسي ولا اذبح ابني
    وابني له الله يرزقه
    يمكن لو انتحرت من شان ابني الناس يرحمو ابني ويعيش براحه
    لكن اذبح ابني صعب جدا
    لان الابن لن يحاسب سيدخل الجنه والاب خسر الدنيا والآخره
    لا الوم الاب الله يعينه

  • arif alabsi
    arif alabsi 28 أيام قبل

    لاحول ولاقوه الابالله
    والله سيحاسب كل شخص مايتصدق على الفقراء واي شخص مايشوف جاره
    وحسبنا الله ونعم الوكيل على كل من ينهبو اموال الناس
    يارب رحمتك يارب رحمتك

  • kete De Ana
    kete De Ana أشهر قبل

    الله يحرقه ده راجل مجنون كان خلاه يشتغل واكل نفسه ادام في صحه يبقي نسعي والله عليم بعباده قادر يرزقهم. يشتغل اي حاجه لو شحات في الشارع حيلاقي ياكل الله يلعنه دنيا واخره

  • Omnia Kamal
    Omnia Kamal أشهر قبل

    ده مش الفقر ده مش طبيعي

  • Deyab Abdulla
    Deyab Abdulla أشهر قبل

    دا تلاقي رجال بيقدر يهد الحيط لو رجال بحق وبيحب ابنو كان اشتغل اي حاجه كان شحد بشوارع لما الست يموت جوزها ويسبلها اولاد تربيهم بدموع عينها دا واحد كافر

  • سارة عليو
    سارة عليو 2 أشهر قبل

    هلا انا مابعرف انت عم تشجع انو الاب الفقير يقتل ابنو؟
    الفقر مانو سبب ليقتل ابنو هاد انسان متخلف عقليا وكافر
    بعدين ليش ماقتل حالو بما انو فقير
    بس بتعرف شي
    رب العالمين الو حكمه بكل شي وانا برايي انو ماقتل حالو من شان رب العالمين يعذبو بالدنيا والاخره

  • دلوعه الفيحان
    دلوعه الفيحان 2 أشهر قبل

    هاد ماعندور رحمه بنوب

  • Mahmed Anwer
    Mahmed Anwer 2 أشهر قبل

    انا لله وانا اليه راجعوان

  • انتي وبس
    انتي وبس 2 أشهر قبل

    لي بس كده

  • Amal Ebrahim
    Amal Ebrahim 2 أشهر قبل

    ده اب ابن ستين كلب

  • Mohmed Fouad
    Mohmed Fouad 2 أشهر قبل

    خلي ياكل خره بلا فقر بلا نعال انتو ليش تعملو للمجرمين حجج ومبررات اب مجرم ولو هناك عدل يعدم هاذا الاب ويروح امام ربه القاضي العادل يجمعه بئبنه وهوه الي راح يحاسبه علا الي فعله بئبنه هاي لو فيه عدل فالقانون اصلن بلاش كول واحد مجرم تعطوه تبرير لجريمته مجنون مخدارات شارب كحول فقر زنا حرق رد شرف ماعرف شو مافي المجرم مجرم انتو بهاذي التبريرات للمجرمين تزيدو الاجرام والكول تصبح قتله العيب فالحكومه نفسها حكومه ازباله

  • Khalid Idwadil
    Khalid Idwadil 3 أشهر قبل

    السيسي هو السبب الله يشتت شملو

  • Khalid Idwadil
    Khalid Idwadil 3 أشهر قبل

    ليه اصلا اتجوز الله اوديه في ستين ههيا

  • Dody Aly
    Dody Aly 3 أشهر قبل

    مموتش نفسه معاه ليه ؟

  • نهاد شتا
    نهاد شتا 3 أشهر قبل

    الإنسان ما لوش قيمة من غير الدين. يجب علينا الصبر والأخذ بالأسباب والتوجه الى الله
    وما بين طرفة عين انتباهتها يغير الله من حال الى حال
    وده مش سلوك المسلم

  • sultan sultan
    sultan sultan 3 أشهر قبل

    الابن نفس غلاوة الام ..مافي بعد الام فراقها بيهد وبيكسر .وكمان الواحد بس يخلف بحب امو اكتر وبحس بتعبها وتضحيتها.الله يرحمك ياامي.

  • محمد جمال
    محمد جمال 3 أشهر قبل

    لا اله الا الله حسبي الله ونعمه الوكيل في الب شكرا يا استاذ حنفي

  • مجدى مجدى
    مجدى مجدى 3 أشهر قبل

    انا ممكن لو وصلت للسرقه
    ومنقتلش ابنى ده مثل
    وبعدين مصر بخير وناسها. كرمه
    اطلب مساعده من أي حد

  • Gina Boudry
    Gina Boudry 3 أشهر قبل

    و مرمش نفسه و انتحر مع ابنه ليه المتخلف المجنون دة

  • Nanse Ahmed
    Nanse Ahmed 3 أشهر قبل

    المقوله الجميله لو كان الفقر رجل لقتلته لسيد البلغاء الامام علي بن ابي طالب عليه السلام
    ....هذه لحنفي السيد الذي يرددها دائما بدون ذكر قائلها

  • Hanane Hanane
    Hanane Hanane 3 أشهر قبل

    انت تشجع قتل ولا ايه لوست كنت تقول كده

  • Israa Hadjer
    Israa Hadjer 3 أشهر قبل

    لا يحب ابنه اكيد اب قاسي جداً

  • فاطمه الهاشمي
    فاطمه الهاشمي 4 أشهر قبل

    طاب والله الكلام ده مداخل دماغي

  • رنا الرز
    رنا الرز 4 أشهر قبل

    الله لا يوفق هالاب المعتووووه .. يعني خاف عليه من الفقر وماحس فيه اديش عانى وهو بيرمي مرتين

  • Miro Miro
    Miro Miro 4 أشهر قبل

    ايوه مبيحبوش لان فعلا لو,بيحبو يشحت عليه يلم من الزبالة يمسح سيارات يجيب ياكل ابنه متوجعشي وهو بيرمو ابنو ربنا ينتقم منه احنا ستات قسما بالله انا لولادي طلبو مني لبن العصفور لشتغل,خدامه ولاني اأذي اولادي انا اشحت عشانهم

  • Iman Aljallad
    Iman Aljallad 4 أشهر قبل

    استاذ حنفي انت شايف القصه عامله ازاي و كيف ربنا عطاه فرصه عشان يرجع عن قتل طفل الفقر صعب اكيد و ما حدا قال الفقر ماله صعب لكن ما وصلت للقتل
    الاب ده عمر ما حب ابنه لوحب ابنه كان تراجع تن قتل ابنه وقت الولد علق بالدوؤ السادس لكن هو مش بحبه
    و لا تقول ما نتكلم عن الدين نحن مسلمين و احكام ربنا امرنا نتبعها و رسولنا عليه الصلاة السلام امرنا
    و الدبه الؤ حكيت قتها دي هيوان ما عندها عقل حتى تفكر زي الانسان
    هو مصمم و مخطط على قتل ابنه
    هو قاتل

  • Kalil Kalil
    Kalil Kalil 4 أشهر قبل

    هادا مانو حب للأبن لو فعلا بيحبو كان وجعو قلبو عليه لما وقف بالطابق 6 كمان نزل علا ورجع زتو الله ينتقم منو أبن كلب

  • Nadia Maarouf
    Nadia Maarouf 4 أشهر قبل

    لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. مهو كلو من الحكام الزفت اللي زفتوها على الكل...على قول عادل إمام يا ربي يصح الحكام في يوم ميلاقوناش ...كلنا نموت و نخليها للحكام يحكمو بعضهم

  • ام مريم
    ام مريم 4 أشهر قبل

    وان سالوك عن العدل قول عمر بن الخطاب مات
    حسبنا الله ونعم الوكيل في السيسي

  • Olma Sham
    Olma Sham 4 أشهر قبل

    بدايه حلوه لتبرير الجريمه هذا الأب كذاب ربما يريد الزواج ليتخلص من ابنه ولو قتل ابنه ثم قتل نفسه سنقول فعلا يحبه

  • Omali Omali
    Omali Omali 4 أشهر قبل

    اخي الكريم للعلم قراءة سورة الواقعة تجنب الفقر فالذي يداوم على قراءتها يرزقه الله ما يستره وهذا من فضائل سور القران الكريم ومنا غاب عن الناس بسبب قلة التواصل مع الله سبحانه وتعالى

  • ahmed Hassan
    ahmed Hassan 4 أشهر قبل

    مبيحبوش
    لو بيحبه مش هيهون عليه يرميه من البلكونه 😢😢😢

    • ahmed Hassan
      ahmed Hassan 4 أشهر قبل

      لو بيحبه مش هيهون يرميه من البلكونه 😥😥😥

  • اولادي حياتي
    اولادي حياتي 4 أشهر قبل

    طب ماكان يموت نفسه ويسيب الطفل لي دار الايتام كان هيبقي ليه رب
    بس انا معاك أن الأب بيحبه اوي لدرجه عايزوا ف مكان افضل

  • Rreemm15 Maady
    Rreemm15 Maady 4 أشهر قبل

    وليش الأب مارمى نفسه من الدور التاسع ! الله ياخذه مجرررم

  • اللإسرار والاستمرار وكل مجتهد نصيب

    يعني كل واحد او وحده مش عرفين يأكلو عيالهم يموتوهم ده اسمه كلام ياأستاذ

  • صفاء القلوب
    صفاء القلوب 4 أشهر قبل

    حسبي الله ونعم الوكيل.
    هو حضرتك بتشجع الفقراء عشان تقتل أولادها ؟ 😓

  • emir ozdemir
    emir ozdemir 4 أشهر قبل

    طالما مش قادر يصرف على نفسه اتجوز و خلف ليه انا اللي بعرفو أن اللي بحب أولاده و عايز يقتلهم بيقتل نفسه معاهم ما يهربش بعدين لو فكر يشغل ابنه جرسون في مطعم او اي شغلانة كان افضل من أنه يقتلو في أولاد كتير اهلهم فقرى بس بخلو أولادهم يبيعو اكياس في الأسواق و الناس اللي زي دول لازم يكونو مسؤلين. من الدولة و من اامة الجوامع يعملولهم معاشات من التبرعات و أموال الزكاة ما بقاش في رحمة

  • علا ابراهيم
    علا ابراهيم 4 أشهر قبل

    حسبي الله ونعم الوكيل فيه ده مش ممكن يكون اب انا لو هشحت بيه لو هشتغل في الفاعل ظفر ابني بالدنيا وما فيها وده مشموش حب ده يستحق اعدام متجيبش الذنب على الفقر

  • غريبه في بلدي
    غريبه في بلدي 4 أشهر قبل

    الكبر لفه ولف حبه صدوك كذب شنو هل الكلام،، لا حوله ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب اليه استغفرالله واتوب اليه راجعون،، يا ربي مجنون والله

  • Wafaa Mohamed
    Wafaa Mohamed 4 أشهر قبل

    الصراحه انا مش معاك المره دي ياأستاذ حنفي هو كده مش بيحبو ولا نيله ده عديم المسئولية وعاوز يريح دماغو دي حجه ده لو عوز يخلي ابنو احسن الناس حيعمل اي شئ حتي لو حيلم زباله او ياشيخ ياشحات عليه مش عندو عقل ولا ايمان عشان ربنا هو الي بيرزق مش هو 😧😧 ده اسمو قلت دين وايمان استغفرالله

  • kokh ?
    kokh ? 4 أشهر قبل

    اذا بيحبه كان قفز معه حسبي الله ونعم الوكيل

  • Nehad Fayz
    Nehad Fayz 4 أشهر قبل

    هو السبب مش الفقر للاسف البعد عن الدين الناس بعيده عن ربنا الكل دلوقتى يقعد على النت والاذان شغال يسمع الاذان يعلى صوت التليفون اللهم اجرنا يارب احفظلى اولادى لا حول ولا قوة الا بالله لا اله الا الله. يااستاذ حنفى كلنا ماشين بالستر مش معناه نخلص من اولادنا

  • هنا هنا
    هنا هنا 4 أشهر قبل

    لو بيحبو ماكان قتله ليش ماقتل نفسه وساب الولد

  • moustafa elbdeery
    moustafa elbdeery 4 أشهر قبل

    يا ستاذ حنفى
    حضرتك مفيش غير المصايب حاول تجيب حالات ايجابيه في الكفاح وأما أكثرها في المنيا والصعيد ارحمنا شويه

  • Emy Abdo
    Emy Abdo 4 أشهر قبل

    اذكر الله

  • الحياه حلوه
    الحياه حلوه 4 أشهر قبل

    الأب مريض نفسي !

  • سبحان الله 1389
    سبحان الله 1389 4 أشهر قبل

    ايش العقل الخربان اللي عندك يا مذيع في احد يحب ولد وقتله الليله يا حب احد ما يقتله ياما تخلف ياجاهل الدبه اللي تقول عليها الحيوان تشبه البشر بالحيوان و تقول هذا شيء طيب طبيعي اجهل الناس

  • Farida EL-MANITI
    Farida EL-MANITI 4 أشهر قبل

    ليه ما تكو ف الشارع كان احسن

  • Farida EL-MANITI
    Farida EL-MANITI 4 أشهر قبل

    مستحيل القتل بعد 12 سنة بعد ما كبر

  • Farida EL-MANITI
    Farida EL-MANITI 4 أشهر قبل

    دا مجرم ليه ماخلاش الولد عند أمه

  • Hanaa Abdel Salam
    Hanaa Abdel Salam 4 أشهر قبل

    كل ده سببه ضعف الايمان بالله لو كان عنده يقين ان ربنا هو الوهاب الرزاق مكنش عمل كده

  • Hayam Majzoub
    Hayam Majzoub 4 أشهر قبل

    طبعا الأب كافر وطلب كمان يا اخي يموت هو وترتاح ويترك الولد لرب العباد والله لاء الروح غالية يعني منموت بس مامنموت مابسترجي الشخص بخاف بس مع غيروا بيعملوا حتى لو كان ابنه

  • Mira Sara
    Mira Sara 4 أشهر قبل

    لو يحب ابنو ماكان سماه سكر من الاول 😏😏😏😏

  • Nina AM
    Nina AM 4 أشهر قبل

    Shou hayda ya madri shou esmak!!!
    3am tdefa3 3an wahad 2etel ebno Maleek bebe !!! Yekhreb baytak 3al hal ras yeli net3o
    Allah yel3anak hasbouna Allah wane3ma lwakil
    Danta mish hanafi enta khara tfehhhhh

  • جويريه & ياسين السباخى

    الفقر والغنى أحيانا بيكون إمتحان من عند ربنا يا أستاذ حنفى للى يقدر ويصبر على حاجه زى كدا والدنيا مش دايمه دى دنيا فانيه (حاسبو أنفسكم قبل أن تحاسبو)

  • جويريه & ياسين السباخى

    دا عندى المهم أولادى ياكلو وبلاش أنا هما لو أكلو يبقى أنا شبعت دول ضنايا

  • جويريه & ياسين السباخى

    دا راجل متخلف عقليا

  • أحمد القصاص
    أحمد القصاص 4 أشهر قبل

    والله عندك حق يا أستاذ حنفي ربنا يكفيك شر كسرة نفس الراجل قدام عياله أنا عندي بنتين مخطوبين منهم الكبيرة حتدخل بعد 6 شهور و عايزة تتشور وأنا على قد حالي ونفسي مكسورة قدام عيالي بسبب فقري وقلة حيلتي بس الله المستعان ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم قال تعالي ولا تقتلوا أولادكم خشية املاق نحن نرزقهم وإياكم فسبحان الله العظيم هو الرزاق الكريم

  • go go hakr go
    go go hakr go 4 أشهر قبل

    يرجعه لامه مش يقتله 😢

  • أم عائشة
    أم عائشة 4 أشهر قبل

    السلام عليكم
    هذا القرار خطأ كان يمكن للأب أن يعطيه لعائلة تحسن اليه أو عائلة لا تنجب تتكفل به بدلا من أن يقتله ولو صبر الأب ربما أصبح الابن من خيرة الرجال
    تعجل الأب في هذا القرار مع ذلك نقول قدر الله ماشاء فعل لم يكن الفقر عيبا ولكن العيب في تفكير بعض الناس , لو كان هذا الأب لديه ايمان قوي بالله عز وجل لما أقدم على فعل كهذا , كان في الجزائر في فترة مضت الأطفال يدرسون في محافظ ممزقة ويلبسون نعالا قديمة وكانوا تحت خط الفقر بعض مرور السنين أصبحوا من أفضل الرجال هناك من أصبح طبيبا و الآخر معلما.....تحصلوا على مناصب عالية لأن تلك المحن تعلم الانسان معنا الصبر , كان الرسول صلى الله عليه وسلم يفطر بتمرات ويتصبح بتمرات وهو الذي علمنا معنى الصبر على البلاء صلى الله عليه وسلم

  • سهام محمد
    سهام محمد 4 أشهر قبل

    الله يقلعك انت بتشجع على القاتل يا كلب قال الله تعالى ولا تقتلو اولادكم خشيت املاق نحن نرزقهم واياكم

  • حنين الحب
    حنين الحب 4 أشهر قبل

    حضرتك منحاز جداا للرجال مهما يعملو بدافع عنهم هو لو كانت ال عملت كده واحده كنت حضرتك هنقول شتايم كتييير عنها ليه بتكره الستات كده

  • فاطمه السلطان
    فاطمه السلطان 4 أشهر قبل

    لهدرجه وصل الفقر في مصر لحد الاباء يقتلون ابنائهم..مصر👎👎👎

  • وهج عبدالله
    وهج عبدالله 4 أشهر قبل +1

    ناس تدور الظنا وناس تذبح ظناها

  • shadi mhanaia
    shadi mhanaia 4 أشهر قبل

    هاد حب هاد هاد كلو من المخدرة والسم الهاري يلي بيطعاتو يا استاذ

  • فضل الصامت
    فضل الصامت 4 أشهر قبل

    أرزق.بيدالله.مابقتله.لونقل.تراب.يااستاذ

  • NAJLAA BANI LAM
    NAJLAA BANI LAM 4 أشهر قبل

    حنفي هاي اول مره يخونك التعبير هذا الأب يكره ابنه كره. العمى وكذاب يمكن صح الحياة قاسيه والظروف وكذا لكن مستحيل احد يحب احد يموته مستحيل يا حنفي

  • مؤمن العيسوي
    مؤمن العيسوي 4 أشهر قبل

    حبيبي وربنا يا استاذ حنفي ربنا يكتر من امسالك ويجعله في ميزان حسناتك

  • عبير ضياءء
    عبير ضياءء 4 أشهر قبل

    سمعنا ان الاب او تنتحر من ذل الفقر مثل ماعلقت المراءة السورية لكن يقتل اب او ابنه ليس منطقي الكلام هذا مريض

  • عبير ضياءء
    عبير ضياءء 4 أشهر قبل

    ليه موده عند امه او خواله

  • عبير ضياءء
    عبير ضياءء 4 أشهر قبل

    في المرة الأولى نعذره ونقول نجن ومكسور بس بعد ماعاش ورد وحذفه من الدور السادس لا مايحبه ربما ليس ابنه مستحيل يغطئ مرة بس مرتان هذا ليس حب هذا مجنون او ليس ابنه

  • hanaa ahmad
    hanaa ahmad 4 أشهر قبل

    لا مش بيحبة دة مش ممكن يكون اب ويعرف ربنا لانة معندهوش ضمير

  • Ahmad yousef
    Ahmad yousef 4 أشهر قبل

    انت بتبرر القتل بالفقر ده لو شاله علي كتفه وشحت عليه كان اكرمله
    الفقر عمره ماكان عيب كنا 7 عايشين في أوضة واحدة وكانت العيشة ضيقة ما يعلم بيها الاربنا وعشنا وكبرنا واتجوزنا وبقي عندنا بيت كبير بعد صبر واجتهاد وتوفيق من عند ربنا الناس لازم تسعي وتشتغل عنده صحة كان يشتغل ليل نهار عشان ابنه الوحيد لا اله الا الله.. وفي ناس كاتبه السيسي السبب يشهد ربنا عمري ماحبيته ولا بلعته بس هو مقلش للناس متشتغلوش في ناس بتشتغل شغلانه واتنين وتلاته عشان حاجة أولادها

  • دلال فتحي
    دلال فتحي 4 أشهر قبل

    حسبي الله ونعم الوكيل فيه يعني ربنا اعطاه فرصه ثانبة لبصلح ما فعله ولكنه لم يهتدي.

  • مجروحه واكابر
    مجروحه واكابر 4 أشهر قبل

    حسبنا الله ونعم الوكيل على الاب

  • فريحه ست البنات
    فريحه ست البنات 4 أشهر قبل

    رماه من الدور السادس دا كافر ويتعدم فورا لا مش الفقر اللى يعمل كده اكم من فقره ومش بيموتو عيالهم

  • Mhmd Sagr
    Mhmd Sagr 4 أشهر قبل

    حسبي.الله.ونعم.الوكيل.في.هاني.وأمثاله.الحشاشين

  • جنه الرحمن
    جنه الرحمن 4 أشهر قبل

    جاحد وكافر وابن كلب كمان

  • Aya Zahra
    Aya Zahra 4 أشهر قبل

    حسبي الله ونعم الوكيل فيه
    ربنا ينتقم منه
    ازاي مش عارف يصرف عليه ليه يعني كان عاطل مش بيشتغل
    أكيد مراته اطلقت منه بعد ما كان كرهها ف نفسها روح يا شيخ ربنا ما يرحمك ولا دنيا ولا آخره

  • islam re
    islam re 4 أشهر قبل

    ده راجل متخلف ده لو كان طلعوا من المدرسه وشغله اي حاجه احسن مكان عمل فيك كده

  • Youssef Zidane
    Youssef Zidane 4 أشهر قبل

    احنا كده يا استاذ حسن كلنا هنموت اولادنا

  • Samah Altary
    Samah Altary 4 أشهر قبل

    استاذ حنفي أنا من سوريا ومقطوعة من شجرة مالي حد بهالكون وانت بتعرف الحرب اللي عشنا فيها 8سنين ولسه عايشين فيها وانا ست معي 3 اولاد وشغل مافي وخسرنا كل شيء بالحرب فكرت حط سم بالاكل وآكل أنا وأولادي لارتاح من هالعيشة ولاني مو قادرة حتى طعميهم عيش حاف بس خفت انا عيش واولادي يموتو ومابقدر عيش بلاهم اكيد بجن اذا صار لواحد فيهم شي لهيك عدلت عن فكرتي صح ايام كتير بنام جوعانين وصدفه اذا يوم شبعنا بس الحمد لله على كل حال

  • Hghحسبنا الله ونعم الوكيل فيكو Bbnh

    الفقر هو السبب الي. خلاصه يعمل كدا بس كان باردو خلاله يشتغل وحاله قلب يقتل ابنه موته وحشه يارب ارحمنا. دا اب ما عندوش رحمه كان عمل أي شيء المهم ما يقتلوش حزينه علي بيحصل ربناريتولانا برحمته. تحليلك مش عاجبني يا استاذ حنفي

  • şömßäç äßö
    şömßäç äßö 4 أشهر قبل

    السبب من دولة ونظامهم . مخلين الناس بالفقر . والاغنياء لو بيوزعوا زكاة مال الله وعادل على الفقراء .ماكناش حنشوف عيلة فقيرة
    الله يرحمو ويدخلو الجنة

  • ام ابرهيم
    ام ابرهيم 4 أشهر قبل

    وفي السماء رزقكم ومتوعدون

  • دموع لورد دموع لورد

    في ناس الا سنين بتحلم بولد وانا واحده منهم وناس عم تقتل أولاده لا حولا ولا قوة الا بالله ادعولي الله يطعمني ولد

  • Osn Forever
    Osn Forever 4 أشهر قبل

    يا سيدى يقعدو من المدرسه مش يقتله لو بيحبه كان موت نفسه وراه

  • Fatima Kassmi
    Fatima Kassmi 4 أشهر قبل

    سبحان الله يوجد بالمغرب مصائب كثيرة لاتعد ولاتحصي من قتل واغتصاب ووولكن مايحدث بالبلد الشقيق مصر اغرب من الخيال رجل يقتل ابنه بسبب الفقر شيء لايصدق نحن عندنا بالمغرب الاب والام بسبب الفقر يفترشون الثري مع ابناءهم ويتسولون بهم ويقسمون معهم كسرة الخبز لكن لايقتلونهم

  • Shosh Al.qahtani
    Shosh Al.qahtani 4 أشهر قبل

    هذا انسان ماعنده يقين ان الله سبحانه وتعالى كريم وكان له اختبار مكان تركه لو ارد الله يموت كان مات من الجوع

  • Shosh Al.qahtani
    Shosh Al.qahtani 4 أشهر قبل

    مافيه احد يحب اولاده اكثر من امه او ابوه غير العاق

  • Hnan Hgag
    Hnan Hgag 4 أشهر قبل

    ههههه الاب عاجذ اللى عندى حارم اولاده وهوه معاه فلوس كثير

  • محمد ابراهيم محمد صالح

    اللهم يا سيسى زى ما غليت العيشه على الناس وكنت سبب فى خراب وضياع بيوت مصريه ربنا يفضحك دنيا واخره ان شاء رب العالمين

  • Maram Esmail
    Maram Esmail 4 أشهر قبل

    أقسم بالله العظيم أكتر قصه وجعت قلبي وخلتني أقول يارتني ماسمعتها مع كل أحترامي لحضرتك أستاذي العزيز أنا مدمنه على حلقاتك شكرا😭😭